I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, June 19, 2009

@ salam pembuka


Bismillahirrahmanirrahim...

Salam...bmulanya dunia aku...ngeh..ngeh..ngeh..aku 'gatal' tgn nak mncuba bnda alah ni smua....saje2...tanda hadiah dr aku utk member2 aku...harap2 leh bkongsi ape yg ade dlm kpale.....smntara ade mase & aku msih dlm kemalasan ni....

sbgai upacara pecah tanah aku nak share kate2 dibwh ni...maybe korg pnah bace kate2 sbegini...aku lupe hasil nukilan sape,sbb aku dpt dr teratak anna abadi...skang site tu dah x wujud,kak anna abadi dh meninggal dunia bbrape thn lps dsbbkan kanser ((maafkan aku kalu slh))...yg idup pasti pergi,itu janji Allah pd semua makhluknya...orite,stop cite hal sedih2...bbalik pd kate2 yg aku nk share ngn korg seme tu...

kata2nya berbunyi begini:

"Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami
Yang selalu berada disisi pada waktu kita memerlukannya
Dia mendengar luahan perasaan kita,segala rasa kecewa dan ketakutan
Harapan dan impian juga kita luahkan
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah
Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri kita hingga.....
Kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada cerita yg ingin dikongsi bersama kita...
Pernah kah kita memberi dia peluang untuk menceritakan tentang rasa bimbangnya,rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah menyabarkan kita
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?
Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?

Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai, kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah.?
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat
Kerana dia juga seorang manusia..yg ade rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat..Sebagai kekuatan utk dirinya...
Jadilah kita sahabatnya itu
Kita selalu melihat dia ketawa,tetapi mungkin sebenarnya dia tidak setabah yg kita sangkakan
Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan..
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan..
Kita tidak tahu.....Tetapi...jika kita cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin kita akan tahu..

hargailah kwn2 kite smua....sjahat mane pun dia,dia ttp kawn kite...maybe sukar kite nak mnerima dgn spenuh hati dirinya... tp,memadailah mngingati yg dia pnah hadir dlm idup kite sbgai seorg kwn....."

aku simpan kata2 ni...mndalam sgt2..paham...kite ni bukanlah sempurna sgt..so,dsbbkn ketidaksmpurnaan kite itu ler yg buatkan aku pnjam kate2 ni & pegang wat smntara aku msih ade ni.....

so...kpd kwn2 seme,kite ttp kwn & sahabat kan??walopun ade antra kite dh lame bpisah.....
salam,

No comments:

Post a Comment