I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, June 19, 2009

Yup...aku pnah kecewa dlm bcinta


korg pnah frust x??penat kan bile kite tjebak dlm dunia 'kefrustan' ni..((hheheheheh...aku ni ske mrosakkn bahse melayu))....bile kite dh kecewa,baru la time tu kite pk...aduuuiii..penatnyer idup....buang mase...buang duit....last2,ati kite yg kcik tu gak sakit..tanggung sorg2...uhukss....

xper...seme tu mngajar kite lg matang.....ceewaahhh..bile dh kecewa truk,stiap tindakan yg nak ambik pun aku dh takut...berbelah bg la,was2 las,x ckup yakin ler...nak dptkan smule keyakinan dlm diri tu,huuh!!mg ambik mase...tu diri aku lerr....sbb aku x reti nak bcintan2 ni sgt.....

apepun...yg dh lps..biarlah blalu...buke buku baru,x yah disebut2 lg kan....ati kite pun hepi...heheheheheh

ape yg aku nak rungkaikn sini..(((ppeergghh..rungkai tu..hahahaha))..soal prasaan...

Mudahnya PRASAAN tu brubah stelah JANJI diucap, KASIH disemai, SAYANG ditanam & CINTA diberi. ni ker namanya CINTA? Inikah CINTA dan SAYANG yg dijanjikan pd seseorg pada masa lalu? Mudah jer eerk kata2 itu diungkapkan sedangkan payah nak kite telan dan diterima. knape la perlu mnipu kalu itu adalah alasannya? okeyla..aku ngaku tak pernah terlintas di hati ini nak membenci...tp,rasenyer biler kite dh dkecewakn,prasaan benci tu akn lahir sndri...

hampir 2thn erk (okt 2007-2009) lps kes aku 'diperkotak-katikkn'....time tu,aku mcm org lain gak...perasaan marah bercampur rindu sering silih berganti..Air mata ni tetap mengalir juga walaupun ditahan semahu mahunya. Remuk, remuk hati ini hanya ALLAH sahaja yang tahu. ntahlah.mase tu aku pun nekad,aku akn putuskn...kyakinan diri dtg smule,sbb aku pk,wat ape nak sedih2....mungkin masa yang akan mengubati segalanya..mungkin kita masih berkawan, dan mungkin tidak...akhirnya,aku mmg dh x bkwn dan tidak akn bkwn lngsung dgn org iteww...tu aarr...ppuan ni,bile dh dendam,mmg dendam dia dlm sgt2....

kate2 mak aku,yg msih aku ingt bile aku rase 'lemas' dgn cara dia kejar aku smule slpas 1thn dia tnggalkn..((reasonnyer,bz dgn keje & nak beri aku mase tenangkn pkiran...cciiittt!!!x der maknerrnyerr...))

"laaa ana...dh2 ler tu....dh mak dia x ske ko,wat ape ngko nak tnggu dia lg..thegeh2 kat dia lg....nak kawin ni,restu mak & ayah yg pnting....mmg mak dia dh kenal ko lame..kdg2 org tua ni ssh nak phm ape yg dia nak.....lg2 dia org sane...biarlah na...yg sudah tu sudah la.....dh jatuh tu,bangun ler balik....adelah hikmahnyer tu...."

dlm tempoh aku 'dibreakkn',tiap ari aku bdoa kat tuhan...ape yg aku slalu ulang2 "Ya Allah,dekatkan dia kalu dia jodoh aku...jauhkan dia dr aku kalu dia bkn jodohku yg tbaik...tnjukkan lah jodohku yg tlh engkau ttpkan"

aku x brani nk ckp,tp...ni seme kuasa tuhan....korg pcaya x?skit demi skit..ari demi ari,perasaan syg slame 6thn tu lngsung dh xder dlm ati...bukn aku ego,tp hakikat.....makin lame aku rase makin tenang sgt2...otak rase mcm fresh....

Allah nk tnjukkan lg....dtg ler si polan ni,tbe2 dtg cari aku wlopun aku jarang sgt2 bckp ngn dia mase aku kenal dia dlu....hahahahha...n then,skali lg....kbesaran tuhan yg maha esa, ex aku beri msj yg dia akn bnikah.....alhamdulillah,aku brade di laluan yg bnar....lps tu until now,mmg aku dh x tau ape tjadi pd llaki iteww...

yg pnting.....iiyyaaarrrgghh!!!!!kite mulekan idup baru.........buang seme tu....

siahpenyek:skang prblem lain yg tmbul....hahahahhaha...mngenai pmikiran mnusia yg terlampau 'materialistik' dn konservatif pd org kg....ingtlah..sape pun kite skang,ingt asal usul kite smuler...topic ni,aku tulis bsok2 eerkk

No comments:

Post a Comment