I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, March 24, 2010

senyum ajer la....

ade satu kisah yg ingin aku kongsikan bsama....bkaitan dgn insan yg pernah mengutuk & menyebarkan pelbagai fitnah ke atas aku dan tunangku....

sahabat insan tsebut baru-baru ini berdepan dgn satu masalah yg bkaitan dgn bisnesnya....bolehlah dikatakan sahabatnya ini dianiayai oleh kwn karibnyer sndri ketika diorg bsama2 memajukan bisnes diorg....skang,kedua2 sahabat tu dh bpisah dan masing2 bawe haluan masing2.....

sedang aku leka membaca kisah penganiayaan ke atas diri sahabatnya itu,tbe2 aku ternampak insan yg dlu pnah rapat dgn aku ni mmberi respon ke atas ape yg berlaku pd kawannyer itu.....

Ra**** : Alahai sedehnye orang wat cam tu....banyak2kan le bersabar.....dunia ni bulat ...esok lusa hari dia lak...kuatkan semangat yea...
March 14 at 7:05pm · Report

Nor****** : terima kasih...buat masa nie memang hari dia..macam2 disebarkan tentang hal nie pada umum...tapi x tahu kenapa org menilai dari segi dengar cerita yang x betul..kenapa x tanya pada ku yang mengalami..x pasal2 dapat dosa kering...tapi xper selagi boleh sabar kita sabar..memang rezeki bukan terletak pada tangan (R) yang penting usaha, rahmat dan rezeki dari ALLAH....tapi sedey sungguh la....itu memang x boleh nak tipu....
March 14 at 9:35pm · Report

hehehehhe....aku nak korg bace ayat yg bwarna merah tu...pandai sungguh insan tsebut bkata-kata dan memberi nasihat...sedangkan dia x sedar ape yg pernah dia lakukan pd aku....yup,mmg betul...dunia ni bulat...aku tidak la mngharapkn ape yg dia telah wat pd aku & mak abah aku akan jd pd dia semula,tp Allah sendiri dah berjanji...perbuatan manusia ke atas manusia lain Allah akan balas segera diatas muke bumi ini gak......

selepas sahabatnya itu reply komen yg insan itu beri,insan tsebut terus senyap & tiada lagi komen yg seterusnya.....hahahhahaa..maybe balasan kata2 dr sahabatnya itu tkene pd batang idungnya sendiri.....thnks pd sahabatnya itu,walaupun dia bkata atas pengalaman dia sndri dan tiada kaitan langsung dgn sesape,tp katanya itu mmg aku setuju sgt-sgt......kata-katanya itu boleh digunakan dlm situasi aku jua....hehehhehe...

rase lawak pun ader...tidakkah akakku itu berasa malu atas nasihatnyer pd sahabatnya itu.....dia sering berkata melambangkan dirinya cukup baik dengan insan sekelilingnya....biarkan....biarkan........biarkan dirinya meneruskan hidup dgn cara dia sndri....

No comments:

Post a Comment