I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, September 1, 2010

ibu...maksiat!!!


ari minggu lepas,akak ipar a.k.a kak long suami aku nak belajar buat kek coklat lembap tu...so,tengah hari tu aku buat sambil ajar la sekejap.....bila dah siap,aku tinggalkan atas dapur biar kek tu masak,so aku dan dia masuk ke bilik...merehatkan diri kat katil sementara menunggu masuk waktu zuhur......sedang aku tengah syok membaca majalah Apo,tiba-tiba pintu bilik dibuka....aku menjeling....ooooooo......adik....((anak buah dia yg bongsu))....tak sempat aku nak tanya kenapa,terus budak kecil tu tutup semula pintu....

dalam kul 3 petang,lepas aku siap mandi and selesai solat zuhur semua....aku mendecorate la kek coklat tu....akak ipar nak tgk mcm mana aku cairkan coklat semua tu....hehehehee.....sungguh-sungguh kak long nak belajar......aku layan kan aje la.....tengah kusyuk aku menghias kek,akak ipar mula bercerita....

tadi kat belakang rumah......haziq ((budak kecil tadi)) beriya-iya nak tanye kat aku.....aku malas layan,tapi dia kata hal penting.....

haziq: ibu.....ibu....sinila...adik nak tanye sikit....
akak ipar : hmmmm..ape dia dik
haziq: ibu...tadi adik nampak de tidur ngn kak de.....MAKSIAT!!!!
akak ipar : hahahhahahahaaa!!!!!
(haziq tak puas ati sebab ibu dia just ketawa ajer....dia smbung soal ibu dia)

haziq: ibu....boleh ker??
akak ipar : boleh la adik....tu awek betul de...kan de dah kawin ari tu...

ketawa aku mendengar cerita kak long.......hahahhahaha!!!!patut la dia terus lari tadi,tak sempat aku nak tanye apa-apa.....budak kecil ni baru berumur 3tahun......sepanjang yang aku kenal dia ni,mulut budak ni memang petah sangat....sangat suka bertanya kan soalan,sampaikan kadang-kadang aku tengok orang pun dah tak larat nak menjawabnya......

yang menjadi lawak,macam mana budak yang berumur 3 tahun boleh menggunakan perkataan 'MAKSIAT'......hahahhahahaa....aku rase kalu paling jauh pun,budak sebaya dia akan cakap...."eeeiiii...tak malu....dosa..."atau dalam kata lain,perkataan yang mudah difahami......

ape yang kak long ceritakan pada aku.....reaksi muka haziq semasa nak bertanyakan soalan tu,amat geram....seolah-olah dia marahkan sesuatu.....perkataan 'maksiat' tu memang dia tekankan sangat-sangat.....

hahahahaa...sampai sekarang pun aku masih terngiang-ngiang budak kecil tu menyebut "maksiat''!!!

No comments:

Post a Comment