I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, April 8, 2010

Ajal

mcm² blegar dalam kepala aku sekarang ni....

semalam pg keluar meeting dgn client....dlm pjalanan pulang ke opis,aku beborak ler dgn snior sprvisor aku.....dr 1 topik ke satu topik yg lain....kemudian,dia btanya pd aku....mcm mane problem ngn akak? masih lg ker?

aku diam.....kmudian senyum jerr.....

"biarlah....diorg dh besar....ape yg sy tau....skang ni,sy dh rase tenang sgt2.....ntah,x mcm dlu dh.."

kemudian dia masuk ke topik pesanan arwah mak dia sblum mninggal....aku yg duduk disebelah,diam...mata aku tumpu kat jln raya dpn jer.....aku sensitif skit bile bciter soal mak & ayah ni.......mate aku dh bgenang.......aku tarik nafas dlm2.......x nak menampakkan sgt yg aku tengah kontrol perasaan aku.......

ape yg dia kata,aku dengar dan iyerkan.....nasihat atau pengalaman dr seorg manusia lain bkaitan soal phubungan antara keluarga......soal dekatnya hidup ini dgn kematian.....setiap hari kite bangun dari tidur,maknenyer ajal kite semakin dekat....bukan semakin jauh....aku mngerti hakikat itu....

mlm td,sambil menonton tv aku siapkan gift yg nak kasi tetamu kat majlis aku nanti....kulihat jam dh pukul 11 lebih....bdn aku dh penat.....ape yg aku rase,tekak aku cepat sgt rase dahaga....kalu sblum ni,pabile dahaga....aku masih biarkan lg....kdg2 wat x kisah pun....tp,ntah kbelakangan ni....satu ayat yg asyik terlintas kat akal aku ni.....pabile aku dahaga,suara hati aku mesti bkata

"pergila minum....x baik biarkan tekak yg dahaga sgt tu....nanti kalu roh kite dh kuar dr jasadnyer,ksian roh tu pergi dlm keadaan dahaga"

nauzubillah......aku x tahu apsal hati aku tlintas mcm tu......tu sbb skang ni,bile aku dahaga jer,aku mesti cari air & minum....tidak lagi wat x endah,melayani ape yg bdn aku nak.....

hati aku x sedap......aku x tau ape yg aku pikirkan.....aku ni pun satu...suke sgt agaknyer pk pkara2 yg x munasabah......Ya Allah,kuatkan lah imanku......

sebelum tido,aku kasi msj pd si dia.....

syg...pnh terpk pasal ajal x?

iyer...ingt mati dpt pahala...

kalu rase diri lain mcm?

tiada reply dr dia....aku dh phm perangai dia....dia x nak leretkan pbualan aku tu pjg2.....aku tamatkan pbualan msj tu sperti biase

nite....luv u syg

then,aku terus tido.....aku x perasan bile dia reply msj aku....bgn pg nmpak msj dr dia

luv u too....

Alhamdulillah....Thanks to Allah....Aku masih dipanjangkan umur utk meneruskan hari ini...

No comments:

Post a Comment