I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, September 7, 2009

Project:Home Make Over (Episod 1)

sebelum ni aku ade kuarkan entry psl projek yg aku sedang buat.....disebbkn mase free aku cume ptg sbtu & ahad dan hanya aku seorg yg mngeluarkan keringat,so projek ni ambil mase la skit nak siap....heheheh....

aku dr sekolah minat dgn interior design...yg sadisnye cita² aku kononnyer dlu nak jd interior designer x tercapai sbb aliran spm aku x melayakkan aku nak terjun ke bidang tu.....skang aku hanya mampu terjun ke bidang QS..dh tu keje dlm plumbing works plak tu,lg la tersasar jauh dr minat aku dlu nak jd designer..huhuhu......apepun,aku perlu bsyukur ape yg aku ade ari ni......skurangnyer aku ade keje yg stabil,wlopun aku kdg² fedup gak ngn environment keje aku ni.....merungut2 pun,keje ttp keje....duit tetap kene carik gak....

disebabkan minat tu masih ade,so....x kisahla....aku keje dlm bidang apepun,aku tetap leh wat ape yg aku minat kan??hehehehhe......utk raye kali ni,aku mula la berangan nak make over rumah abg aku di taman desa,KL....sekurangnyer aku dpt mmberi sumbangan kpd mereka skluarga......beramal smbil bsedekah ler skit eerkk.......

abg aku & akak ipar cume duduk di rumah flat,mempunyai 2org anak ppuan....cume abg jer yg bkerja,so kehidupan kluarga tsebut di tgah bndar besar ni amat²lah sederhana.....fokus aku utk raye yg bakal tibe ni,living room...aku nak buktikan,dgn bajet yg murah,kite juga mampu mnghiasi rumah dgn cantik & selesa....tu ler prinsip aku dr dlu......simple tp cntik......

16Aug : aku drive p nilai....target aku mstilah kain langsir....org kate murah kt sane...tp,x semuanya murah...huhuhuhu....kene rajin bjln la skit,survey mane kdai kain lngsir yg murah,tp cntik.....kain murah pun sbnarnyer,kalu kite kreatif jahit,cantik jer bile dh siap.....btul x??biarlah bsederhana mngikut kemampuan yg kite ade....aku msuk kdai langsir kat sane,ade kain yg mncecah RM74/1m...perrgghh!!!!giless aarrr........bezanya mstilah kualiti kain.....aku beli yg sederhana jer...x la mahal sgt smpai gitu harganya....

22-23 Aug : jahit lngsir.....langsir semenya aku jahit sndri......aku xder mesih jahit,aku lari p umah abg aku...wat kat sane....akak ipar ade mesin,tp x gune....huhuhuhu.....dah tentu ler aku ambil peluang...so,dh dpt save bajet lg kan??x yah nak upah² org wat lngsir....

29-31Aug : cuti balik kg...hehehehe..projek dihentikan wat smntara.....kihkihkih...

5-6Sept : smbung jahit lngsir...smbil menyelam mnum air....aku jahit lngsir utk rumah kg skali....kihkihkih.......tgah ari ahad,keje mnjahit dh siap......tgah ari aku kluar jap,carik cat....skang fokus kat keje² mngecat plak.....aku pilih tema hijau.....ntah aarr...ikut plan asal,aku nak wat blue colour.....tp,kain lngsir blue terhad sgt pilihannyer.....aku pilih hijau epal & aku combine 2kaler....aku bnasib baik,sbb ari ahad abg aku cuti....maka keje mngecat aku mnta bntuan dia la.....disebabkan aku ni rendah,aku wat part yg aku tercapai jer......yg selebihnya,abg aku bantu......alhamdulillah,pkul 6ptg semalam gak,keje² mengecat utk living room siap.....

utk entry kali ni,aku hanya nak share citer shj dlu....gmba² aku akan upload next week....rumah diorg amat² simple....tiada perabot sperti sofa & permaidani...so aku ingt nak belikan rak tv yg smple pun,okla kan.....final touch up aku akn siapkn next sunday....aku akan wat la deko skit²....tu pun dah memadai kan??

hasil keje aku ni x la sehebat org lain.....aku hanya mampu wat ape yg aku mampu jer.....ari ni aku dh dpt buktikan hanya dgn modal yg kecil,kite juga leh dekorasikan umh kite sperti org lain wat......next week aku akan update kan segalanya bserta dgn kos yg dh aku kuarkan

aku berharap,abg & akak ipar aku berpuas ati dgn hasil usaha aku.....diorg hepi pun dh bsyukur dh.....abg aku segan dgn aku atas ape yg dh aku buat....sbnarnyer,x der bnda yg perlu dia segankan.....aku buat smua ni pun bkn nak mnta balasan ape²...skadar nak anak² & diorg 1 family dpt duduk dirumah yg lebih selesa......disamping tu utk kpuasan aku sndri gak.....aku akan puas ati bile dpt puaskan hati org lain wlaupun x smua org berpuas ati ngn aku.........heheheheh...

salam dr,

No comments:

Post a Comment