I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, November 17, 2009

ape punye lelaki..hhuuh!!

dah dua thn bpisah pun,msih x abis2 nak mngusahkan org....aku x phm btul ngn bdk ni....alhamdulillah,memg benar Allah maha besar,makin lame makin byk prangai sbnar makhluk llaki yg kononnyer dlu pnah nak idup semati dgn aku didedahkn yg Maha Esa...

dh nak kawen tu,kumpul ler duit sndri....dh ler time mak dia suruh kwin,dia jdkan aku gak mangsanyer,itu pun after 1year kitorg putus....logik x??after 1year break,tbe2 korg akan dpt msj & kol dr lalki itu,ajak kawin.....kejar aku smpai tagih simpati dr akak2 aku,dtg umh mak & abah kt kg.....budus.....ko pakse mcm mane pun,mmg aku x kan balik smule dgn ko.....sbb pkahwinan bkn skjap ler...kalo ko nak kawin,nak tunjuk kononnyer yg ko sygkan aku semate2,tp perasaan ngn family bkocak,x tenteram,x aman....x gune la weeiihhh!!!

aku harapkn pns smpai ke ptg....bcoz chinese new year dis year aku dpt msj dr dia kate nak kawen.....aku ignorekn msj dia...x koser aku nk reply & then time tu aku doakan dia bahagia sudahla.......mase dia tagih simpati ngn akak2 aku last year,time tu la dia msj pd aku ungkit & mnta duit dia 'KONONNyer' dh byk abis kat kete aku.....what???!!!!!!!

eh!!!sedar skit....aku izinkn ko pnjam kete aku,bawe p klas,ko pinjam nak balik kg...lanjan kete aku mcm kete ko....aku diamkn jer...sbbnyer,time tu aku bodoh ngn cinta ko....aku gile ngn perasaan syg......sbb dh syg,snggup kasi ko bawe ke mane pun kete aku mcm kete ko sndri.....blagak ke sane sini,walaupun status student tp p klas ngn kete.....tp,ko x sedar ko mnumpang harta perempuan.....benarler org kate,org bcinta akan jd bodoh.....aku ngaku,mase tu aku mmg bodoh....

kdg2 dia bawe balik kete dr kg dia,tgk2 dh tukar itu ini....kete dh lower...rim dh tukar....aku x pnah mntak pun ko gune kete aku smpai izinkan ko tukar mcm2....disbbkan kebodohan aku,aku x kisah ngn tndakan ko...sbb mncantikkn kete,bkn mmburukkn kete....dsbbkn kebodohan aku gak,aku x pnah tanye adakah semua yg dia buat itu adalah ikhlas atau 'pinjaman' atas nama aku,dimana mnggunakan wang dia sbagai pndahuluan.....adakah,aku perlu mnggantikan smule wang dia itu....dh dia buat,aku ambil ler ksmpatan plaburan duit dia ke atas kete aku....itu mmg bukti kebodohan cinta aku....

dr awl thn td lg,dia mngungkit psl duit yg dh byk dia abiskan pd kete aku.....salah aku??mmg salah aku....plaburan yg aku fikirkan ikhlas,rupenyer tidak.....awl thn td dia ade msj aku,mntak 1k dr aku...katenyer,dia kire murah la ape yg dh laburkan utk modified kete aku....gila!!!!dlm msj tu gak,dia kate dia perlukan duit sbb nak kawen....

istighfar pjg aku dibuatnyer.....aku benar2 x phm...dh nak kawin,kumpul ler duit sndri....leh plak dia mntak ngn aku.....aku abaikan msj tu....sbb aku dh sedar mase,stiap kali dia tdesak,terhimpit dia cari aku....tp dia x pnah pk & ingt smule pngorbanan aku spjang dia bgelar pelajar,spnjang dia berada di shah alam....di mane budi aku,dimana sgala tanggungan aku dr segi mkn mnum dia,pbelanjaan dia,pjalanan dia....

manusia,jika x diuji dgn pncintaan bodoh mcm ni,memg x kan sedar.....aku lah salah seorg manusia itu.....aku mngakui,aku dikalangan ppuan yg bodoh ngn cinta llaki ketika itu...

smlm,dia antar msj pd aku...dia kate,dia nak duit 1k dia tu gak....sbb dia nak kawin december ni...???hhaaa!!!!mane maruah ko sbgai llaki??ko x malu ke???atau adakah niat ko antar msj pd aku smlm,semate2 nak kasi tau sebenarnyer yg ko dh nak kawin.....ehh!!!itu ko punyer psl la......nak kawin ker,nak ngn sape pun....jgn kasitau aku...sbb aku x pnah nak ambil pusing seme bnda tu lg....kononnyer,dgn antar msj tu....akan wat aku merayu,sedih ke??uiksh.....

td aku msukkn $500 pd dia...aku rase mmg skali lg aku di perbodohkn oleh dia...aku tanye zahar,zahar kate byr sparuh jer...jgn di layan sgt llaki mcm tu....biarkan org mcm tu idup & nak kawin dgn duit cara mcm ni...x berkat pun idupnyer....


hakikat sbenar,nak dikirekan ganti rugi dsbbkan hubungan yg tputus,aku lebih byk perlu mntak ganti rugi.....kete tu pun aku dh jual....aku dh lenyapkn smua pkara yg bkaitan dgn llaki itu....

ape yg leh aku kongsi disini...sbgai ppuan,ape pun situasi kite,ape pun harta kite....biarlah kite usaha dgn duit kite sndri....jgn la mnta @ harapkn sumbangan dr kaum llaki....aku x nak ade antra kite satu hari nnti,sgala sumbangan itu diungkit dan dituntut balik...idup kite ni pjg lg...1001 pkara yg x mustahil leh tjadi.....biarlah,nak tukar tayar sebijik pun kite sbgai ppuan yg kuar duit sndri.....jgn skali2 mnta dgn llaki,andaikate llaki itu msih belum ade ikatan yg sah ngn kite,sbb tndakan antra lelaki & ppuan ketika itu tak semestinya berlandaskan keikhlasan hatinyer.....jika hubgn yg kite harapkn kekal sehingga alam pkahwinan itu tputus,pkara mcm aku ni mungkin akan berulang dan terjadi pd kalian.......percayalah,x semua manusia benar2 ikhlas dlm idupnyer...

No comments:

Post a Comment