I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, November 2, 2009

Mak...Jgn la Sedih..

dh smnggu aku x update blog ni...byk citer...tp mls nk citer...ade yg mnyakitkn,bile pk2....biarlah.....nekad dh mls nk bsuare ape2 lg psl isu yg x berkesudahan.....

aku ni bodoh....x bijak....tburu2...maka biarlah aku dgn tanggapan diorg....lg dbincangkn topik 'busuk' ni,lg meloyakan aku......

aku sedih lihat mak....aku sedih tgk abah.....mak sunyi yer??aku perhatikan aje kelakuan mak...mak byk tmenung pjg.....mate mmg x leh thn dh bile tgk keadaan mak....tp,mak blakon seolah2 semuanyer ok....kdg2 mak duduk kat luar....tgk org lalu lalang....tmenung lame jer....aku perhatikan dn trus perhatikn mak......mnta maaf mak,tak sngka hal ni jadi keruh sebegini......

aku layan mak bborak.....nmpak mak sepi sgt,semua bnda nk citer.....bile mak dh mule nak masuk topik yg 'mnyakitkan'...aku perlahan2 kayuh topik pbualan keluar dr situ....aku dh muak.....mnta maaf mak,aku betul dh muak nk trus bckp isu tu......biarlah diorg.....semua ade akal,semua dh besar pjg,semua bijak2...biarlah kite trus dianggap bodoh,tidak ade akal.....kite iyerkan ajer la semua kate2 tu.....akui ajerla,yg mereka shj yg mmpunyai akal.......

aku berusaha nk cari kerja di daerah atau sekitar kg aku.....aku syg mak aku...aku x nak mak trus rase sunyi dan sepi.....selagi nyawa mak & abah ade,aku bjanji....aku x nak diorg abiskn sisa2 tua diorg dgn kesunyian....

"Ya Allah...permudahkan la segala urusan aku...berikan aku peluang utk terus mnjaga org tua aku......berikan la ketenangan jiwa pd mak & abah.....dekatkan aku dgn mereka Ya Allah...Hanya dengan Mu aku memohon....Ampunilah dosa kami didunia & diakhirat"
amin ya rabbill 'alamin...

No comments:

Post a Comment