I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, June 1, 2010

Alhamdulillah

20 May (Khamis)
perjalanan hidup yg ari ni bertambah penat...penat dgn segala-galanya...malam ni,aku sepatutnya dah mula bersedia....jari sepatutnya sudah dititip inai....petang khamis,aku ingatkan dia tolong aku carikan inai....mlm harinya,dia bersama mak mentua datang ke rumah....mak mentua aku yang tolong tumbukkan inai,dalam masa sama aku sibuk menyiapkan bilik pengantin....dah la petang tu juga aku baru dapat cadar yg baru ditempah....warna yg aku beri amat berbeza dgn warna yg sudah dihantar ke tangan ku....aku sedih sgt2.....bukan hijau yg aku inginkan.....aku dah x larat nak layan lagi semua tu,aku teruskan memasang cadar yg ditempah khas (kononnya..!!!)macam ni lah janji org kita....pada mulanya,bercakap semuanya ada,semuanya terbaik,tapi hasilnya.....eerrrmmm...jauh panggang dr api...indah khabar dr rupa.....uhuksss...

jam dah pukul 11 malam,mak mentua dh balik......ketika saat itu,memang tiada siapa dirumah melainkn mak,abah & adik lelaki aku....aku masuk bilik,dah bergenang dah mata aku....

"sape nak pakaikan aku inai ni??"
"nampak gaye,kene pakai sndri la....uhukss...sedihnyer.."

dalam pukul 11.30mlm,abang aku dr jhr bsama akak ipar smpai....Ya Allah ya Tuhanku.....Alhamdulillah,ade juga org yg leh membantu aku pakaikan inai......


21 May (Jumaat)
aku teruskan masukkan goodies ke dlm beg2 dgn bantuan adik llaki & akak iparku....at least hari ini ringan skit beban aku.....sblum ni aku bdua yg buat dgn adik,sekarang tambah lagi seorg pembantu......petang hari,telur dah siap direbus.....aku minta tlg anak jiran tetangga membantu aku.....aku betul2 harapkan bantuan kalian semua.....

selepas asar,mimi & akak dia dtg membantu aku......syukur.....trime kasih sgt2 kat korang....akak ku pulang,tapi sekadar melihat disudut ruang tamu....sehinggalah ke maghrib aku buat kerja2 tu....mase ni,dh kurg org....aku lihat kelibat akakku dah tiada.....time tu,tibe2 aku mengeluh.....akak mimi perasan dgn reaksi aku....

akak mimi :sabarlah ana....kitorg kan ada...
aku : eerrmm...xder lah kak......penat jer..sedih pun ade
akak mimi : x per.....ape2 ana mntak jer tlg ngn kitorg,kitorg akan tolong ape yg mampu...
mimi : dah la na....dh lewat ni p la mandi bsiap,tak per...yg ni kitorg leh siapkn....nanti mak andam dh smpai

mata aku mmg x leh nak btahan lg...laju jer air mata aku keluar....huhuhuhuhu....punyer lame aku pendam agaknyer,ptg tu mmg x leh nak ditahan2 lagi....

tibe2 makcik bibah dtg.....
"ana......dah la tu.....biarlah org nak buat ape kat kamu.....yg pnting kamu buat cara betul,kamu tak bsalah....diorg tu bukan xder anak,nanti kite tgk kan ajerlah mcm mane ank2 diorg buat balik kat diorg....."

aku capai towel,aku terus mandi dan mngelak sdara mara yg sudah mulai penuh dirumah perasan yg aku menangis....

mak andam dh lame mnunggu aku,aku solat then trus mnyerahkan diri pd mak andam untuk bsiap pd majlis akad nikah......
Syukur ke hadrat Ilahi,pada tanggal 21 May 2010 jam 9:30 malam bertempat di masjid,dgn skali lafaz maka sahla aku bgelar isteri kepada dia....Alhamdulillah sgt.....semuanya bjalan dgn lancar,walaupun sedikit terkilan dgn perilaku manusia yg mempunyai talian darah daging dengan ku...tak perla,yg penting aku sudah selamat dan semuanya kini sah disisi Allah...Allah Maha Besar...

No comments:

Post a Comment