I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, June 2, 2010

tanggapan yang berbeza

di dalam facebook ari ni,ade seorg kwn UiTM dlu post suatu kisah yg amat menarik....kisahnyer begini:

I've sent sms to my hubby
"Ba, i miss u larr..."
Then He replied
" huh! why like gangster!"..
i was wondering then.. am i not romantic or he read my sms in a wrong tone????... then i realized that
"Say it urself are better than sms".....
sebaik dia call back and ckp i miss u too...hurmmmmm. (kepada isteri2 jgn malu2 say i luv u or i miss u pada hubby u all yea sbb diorang ni baca sms mcm baca buku)...he he

aku bsetuju dgn kata-katanya...org lelaki membaca sms seperti mmbaca buku teks sekolah,sukar nak menggunakan tone yg sesuai pd ayat mesej yg dihantar dan sukar nak memahami emosi mesej itu sebenar....benda yg sama aku pernah rasa...dia x suka aku hantar sms pjg²....katanya malas nak baca benda yg pjg2...pernah satu ketika dlu,bile aku hantar sms "luv u"....dia just reply..."iyer...huh!!berat mu ni"

huuhh!!!ade ker patut tu yg dia reply???dush...dush...hahahhahaa....bile aku tsentap dgn sms macam tu,baik aku call direct jer dia....luahkan sendiri melalui suara yg kite ada....tu la bezanya lelaki dgn perempuan....bezanya hati & emosi perempuan pabile membaca sesuatu kisah,buku cerita or sms yg dihantar oleh org lain....perempuan akan mudah meresap perasaannyer dlm situasi itu,tidak bagi lelaki....lelaki membacanya dgn perasaan yg neutral dan tidak beremosi.......sambil membaca dia berfikir,pabile akal berfikir baru turun ke hati...

tapi,tidak semua lelaki sama......maybe sahabat
aku dan aku sendiri mendapat lelaki yg susah nak menunjukkan perasaan romantiknya....padahal dia seorg romantik,cume caranya berbeza.....

No comments:

Post a Comment