I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, June 19, 2010

Telur Dadar vs Telur Bungkus

di petang hari...tibe²,terlihat status di facebook sahabatku....berbunyi begini :

A:
Sebiji telur dah dibuat telur dadar, tp kenapa telur dadar nak dijadikan telur bungkus?

aku anggap kwnku tu berkias...maka aku mnjwb

siahpenyek :
mcm diberi betis,nak peha la...
dh telur dadar,nak buat telur bungkus lak...
hihihi....
telur dadar aper jer dpt...
telur bungkus dpt mcm2 intinyer......
kata kunci : 'demand' or kata lain 'tamak'

((disini aku sharekan ngn korg....antra perbualan aku dan A,dan nama watak adalah nama samaran))

A:
sebiji jer yg ader...huhuhu...cmner nk jadikan telur bungkus..(anggap x leh beli telur lain dah...)...

siahpenyek:
hahahaha...punyer la bbelit ku xplain...rupenyer,lurus jer ayatnyer...
ni teka tekuk ker?
nak tukar jd telur bungkus??...

x yah masak telur dh...tnggal wat isi yg nk letak jer..
...buat jer la nasi goreng ker...
x pun wat sayur goreng..bungkus...jd telur bgkus gak...
letak jer la ape2 atas telur dadar tu....then katup

A:
hahaha..org mintak telur tue dijadikan telur bungkus gak..tp dh jadi telur dadar...mcm x leh terima hakikat kekdahnyer...pening kpala nk ikut request org nie..tp kalau ikut..cerai berai jwbnyer...

siahpenyek:
btul la....ape yg complicatednyer A??
nak wat telur bungkus mmg kene wat telur dadar pun...
lain la...telur rebus diorg suruh wat telur dadar...mmg ler mustahil...
telur dadar ---->>telur bungkus...asas yg same.....
beza,ade inti dgn xder inti jer...
sy plak yg konfius jdnyer...hehehe

A:
nie teka tekuk..perlukan jwpn...x tertahan kpala nk pikior...leh jd tekanan..nnti aku PM ko..check u'r inbox..

A:
teka teki yg betul..tp aku wat perumpamaan jer..karang cite lengkap lak..lain je jdinyer...hahaha

siahpenyek:
lloorrr...teki tekuk rupenyer...
kalu jawapan lurus bendulnyer...gitu la kan korg???huhuhuhu...salah ker??hahhahaa...

jgn jwpnnyer sengal sudah...
...>>>pkataan 'telur dadar' tukar or padam jd 'telur bungkus' jadiler telur bungkus....kihkihkih

kirah:
A, aku rasa leh demam dgr teka teki ko nih...hehehe... ko buh je lah intinyer..pas2 bungkus...tak leh kerrr... kalo tak bole gak suh jer org yg nk mkn 2 buat sndiri..hehehehee

siahpenyek:
A...jgn pk berbelit2 sgt...pk straight jer...jgn kusut²...
kalu ade kiasan dsebalik statement tu...
ambik kata kunci yg mule² sy ckp td......
"jgn tamak" hehehee...

A:
kalau telur dadar tu masuk inti jadi telur bungkus..makna kena bermadu laa..hahahah(mampus aku kena dush jap lagi...)sorry..sg to Miss..Mistaken Identity..(mulut cabul tul aku)..sorry miss..

siahpenyek:
itu psl sy ckp yg mule2 td...
kata kuncinyer..."jgn tamak"

berbalik pd tuan telur tu la...((jgn ade yg dabel meaning plak errkk..hehehehe...))
dah tau dia ade telur 1jer,dia mampu buat telur dadar jer...so,jgnla ikutkan nafsu & hasutan luar tetiba nak mkn telur bungkus plak...ikut bahan yg ade jer la....kalu nak wat telur bungkus gak smata2 terikut2 ngn hasutan atau paksaan luar,jgn mnyesal plak nanti...telur dadar x dpt,telur bungkus pun x jadi...tuan punyer telur tu kene pk ape yg dia nak sbnarnyer,ikut diri sndri jgn ikut kata org....

siahpenyek:
tapi A....mane leh telur dadar join ngn telur bungkus jd madu....sbb telur tu ade 1jer...dia x join,cume bkongsi asas yg same....slagi inti tu x dimasukkn,dia tetap telur dadar....so,aju kene mkn cpt²,masuk perut...hahhahaa...riso nanti tbe2 tekak mngade² nk mkn telur mentah...lagi naya!!!hahhahaaa....

A:
siah,nk telur mentah lagi...kena pelangkung ngn aku la gamaknya...ngn hitam2 kuali aku calitkan kat muka dia...dush...dush...
x leh aku bygkan...dadar, bungkus, mentah..dlm satu telur...sure muntah...uwekkk

A:
konklusinya...redha dan tawakal (usaha kena ada)...dan jgn didoakan keburukan org yg menyakiti...buat Miss Mistaken Identity...makan telur dadar tue terus...siap sedia menangkis selera org nk telur bungkus, telur mentah, telur kicap...etc....

kesudahannya,aku yg mnjadi telur hancur....hahahhahaha!!!berbelit..belit....hihihi

No comments:

Post a Comment