I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, August 18, 2009

Aku Baik Hati

aku baik hati
baik mcm pari-pari
aku memaafkan setiap kesalahan manusia pd aku
tp aku tak pernah melupakan semua kesakitan yg pernah aku dpt hasil perbuatan manusia² itu
aku bukan dendam
aku cuma rasa seronok
kalau manusia itu dpt peluang utk rase kembali setiap kesakitan yg pernah dia bg pd aku
what u give, u get back
kan lebih baik..
manusia jgn saling menyakiti
aku tak mahu disakiti
dan tak mahu menyakiti
terus....
jgn cuba sakiti aku
dan kalau kamu harapkan diplomasi...
sila jgn bertemu aku
aku tidak dilahirkan sbg seorg yg diplomatik
aku hanya seorg raja emosi


aku dpt kata² ni dr sorg shabat dr alam maya ni...cuma pernah bborak di telefon & alam maya jer,tp x pernah bjumpe pun....kenal dia melalui forum komuniti...sekarang,masing² dh bawe haluan sndri...aku pun dh lame x tahu perkembangan dia,masih simpan no fon dia,tp x nak la contact lg.....harap dia sihat walafiat & hepi slalu disamping kwn² dia yg lain....

dlm kata² kat atas tu ade baik & ade x baiknyer....memaafkan org lain tu perlu,tp ikut kekuatan seseorg tu jugak...tp jgn la smpai mngharapkan & rase seronok pabile org tu dpt rase kesakitan ape yg kite pnah rase....itu kerja yg Maha Esa...tak baik kite mendoakan org yg kite marahkan itu dgn doa yg tak baik....mengharapkan org tersebut dgn idup yg x baik....kalau marah sgt pun,diamkan jer la....tekad dlm ati,lepaskan la aku dr org² sebegini & biarlah kite yg berlalu pergi....

msj aku antra si dia last week...

"syg wat ape..."

"hehe...dgr crmah..pe yg kita wat kt mak+ayah nnt anak2 kita bls lak kt kita.."

":-)"

lalu aku hentikn bmsj dgn dia wat seketika...x nak aarr ganggu mase dia....

ksimpulannyer,jgn lah kite menyakiti perasaan & buat org tak selesa or marah dgn kite.....benar,kite x mampu nak jd manusia yg ckup smpurna...maka kite dekatkan kan lah diri dgn ksempurnaan tu....aku pun pnah buat kwn² aku rase sakit ati ngn tndakan aku kan??huhuhu...kene ingat smule ni.....kene muhasabah diri...uuwwaaa....msti pnah kan.....

maafkan la aku korg eerkk.....ape aku harapkan,jgnla sahabat & kwn² aku bdendam dgn aku dgn mngharapkan yg tidak baik berlaku ke atas idup aku sbb aku sentiase mndoakan kwn² aku bahagia dgn idup mereka....jgn diikutkan amarah yg ade dlm diri....aku masih mencuba memperbetulkan diri yg serba serbi kurg ni....

siahpenyek:
3 lg psakit H1N1 meninggal ari ni

No comments:

Post a Comment