I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, August 25, 2009

Setahun Berlalu

23 OGOS 2008 jam 6.11pm....aku xcident dlm pjalanan pulang dr kuantan slpas mjlis ptunangan adik llaki aku.....mcm mati idup smula...kereta aku tbabas ke seberang jln gara² nak mngelak sebiji kereta kancil yg kluar dr simpang 3 secara tibe2.....bile teringt,cpt2 ckp kat diri sndri...dh x nak ingt.....x nak ingt...x nak ingt ape2 lg.....

cpt sgt xcident ni tjadi......aku rase kereta aku bpusing2 & melayang.... ddduuuuuummmmmMMMM.....aku pk dlm kpale org yg aku bawe time tu mcm mane....dgar sore akak aku mnjerit..."Annnnnaaaa!!!!!!"...mak kt sblah sebut "Ya ALLAHH!!!!!kereta naaaaa!!!!"aku dh tak mampu nk kawal ape2 lg mase tu........

lps kete bhenti,aku nmpak sblah kanan,kiri & dpn aku dh penuh dgn org......msing2 nak tlg kitorg kluar....aku kluarkan mak aku dlu.....mase tu nak nangis....tp pakse diri berthn jer....bdn aku kecik,so mudah aku bgerak & bdiri dlm kete.....aku dukung anak buah aku yg bru brape bln,kasi org kat luar tlg pegangkan.....dr tmpat duduk pemandu,aku try bukak pintu blakang....suruh abg ipar aku kuar......akak aku dh tbaring mnangis....dia kate dh x leh bgerak.....bdn dia sakit.....

sungguh.....aku memg nak mnangis jer time tu.......aku carik hp,aku kluar kete dr pintu dpn sebelah kiri dgn bkaki ayam...pntu sblah aku kemek teruk,ketat x leh buka..aku tduduk jap kt dpn kete.....aku rase,mmg aku dh menangis mase tu,tp dlm hati......dlm kpale,Ya Allah....mimpi ker ni....tlg la....aku x nak bnda ni terjadi.....

6thn aku memandu,x pnah xcident....akhirnya,tuhan nak beri pngajaran gak kt aku,suruh aku bringat.......aku trus call adik bongsu aku,aku mampu ckp....

"adik,ana xcident..tlg dik"uhuksss......

bdn sakit,tp pk akak dlm kete maybe lg teruk.....aku blari kat mak,tgk kaki mak bdarah skit......aku nak nangis....mnta maaf mak.....aku dukung ank buah aku, ain.....ntah...serba serbi x kene aku buat mase tu......mcm nak buat semua,nak tlg mak,nk tlg abg ipar, nak tlg akak,nak dukung ain.....smpaikan dgar sore2 org skeliling aku suruh aku duduk,jgn pk ape2........

smpai mlm gak la urusan tu selesai......mak aku xde ape2..tp,penuh lebam kat bdn & blakang...sbb hentakan mungkin..akak & abg ipar aku dibawe ambulan ke hospital tmerloh......abg ipar ade retak kat tulang blakang.....buat report kat balai polis,polis ckp area yg aku xcident tu mmg kawasan maut......dlm sbln kdg2 3xcident jd.....aku x salah kn bnda lain.....aku rase mmg salah aku,sbb bawe laju......kereta kancil yg aku cuba elak tu ntah ilang ke mane......

smpai rumah dlm kul 3 @ 4 pagi.....baru aku menangis....punyer lame aku bthn x nak menangis,gagal gak.....bdn aku mnggigil lg...aku tgk muke abah aku....abah menangis....dia tanye aku

"ngko x ape2 ke ana...x check ape2 ke kat hosital td?"

"xder ape...tgn jer lebam...bdn sakit skit...tp xder ape..."

seminggu aku bcuti duduk kg.......akak & abg ipar ditahan di wad dlm tempoh tu.....semnggu gak aku jage anak buah aku,maybe sbb aku rase bsalah dgn ape yg dh jadi.....bkn maybe lg,tp memang aku rase bsalah

smnggu slpas tu,baru akak2 aku perasan,belakang bdn aku bengkak & senget sbelah.....tu pun sbb aku pakai baju t-shirt,lg nmpak jelas bengkak tu.......aku p x-ray,doc ckp xder ape2...cume bengkak sbb hentakan ajer....tulang belikat aku mmg x lurus.....aku p berurut,makcik tukang urut tu ckp,tulang belikat aku memg bengkok,bkn sbb xcident..tp mungkin aku pernah tjatuh mase kecil dlu,sbb itu tanda lama katanya....

slpas 27thn aku idup ((mase tu)),baru aku tahu rupenyer bdn blakang aku mmg senget sebelah......aku perhatikan kat cermin,a'aahhhh......sebelah kiri tulang belikat aku x timbul,sebelah kanan leper.....lg nmpak ketidaklurusan tu sbb bdn aku makin mengecil skang ni & bile aku pakai baju yg kecik.....eeerrmmmm.....

semuanya pengajaran dlm idup aku......nak kate fobia memandu tu,insyaAllah xder...cume kdg2 bile teringat balik kejadian tu,aku jd sebak......kenapalah aku memandu laju sgt......sygilah nyawa org lain....

Thanks Allah

No comments:

Post a Comment