I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, August 1, 2009

minggu yg sibuk

kalu dpt mengadap laut mcm dlm gamba tu kan best.....tenang jer rase....mnggu yg cpt sgt blalu....ari ni dh sabtu....dlm kpale aku skang nak siapkan semua keje aku je..nak close account smua projek yg aku pegang....nak setelkan mane yg dh lame pending tu.....dgn suasana opis yg dh x best mcm dlu, wat aku lg bsemangat nak blah cpt jer dr sini....*sigh... ((bedah,projek ko pun aku nak tutup gak ler......rasenyer dh xder ape2 progress lg kan.....))

eerrmm...management 'baru'....pabile sorg demi sorg ank bos masuk dlm kampeni ni,makin ramai staf2 baru diambil masuk...ntahla,spatutnyer makin happening,tp makin serabut dibuatnyer....pejam celik,dh 7thn aku kat kampeni ni....beza sgt staf2 sezaman aku dlu dgn bdk2 baru skang ni......disuruh wat keje skit,diorg leh suke2 merungut keje bykler,itu bkn keje diorg ler,merengek nak gaji tnggi,mngada2 x nak keje lebih mase & mcm2 lg rungutan yg x masuk di akal......sedgkan seingt aku,dlu x de la plak sealiran aku komplen itu ini.....org suruh,kitorg buat ajer,x byk soal......sbb dlm kpale,kite bkeje ni sbb nak blajar mcm²,bukan nak goyang kaki bgosip sane & ckup bln dpt gaji....huuhh!!

beza dgn staf² yg baru masuk skang...majoriti x smpai setahun jagung pun.....keje relaks,mcm x membantu pun syarikat pabile management baru ambil diorg bkeje....tujuan management ((kononnyer)),nak membantu pkeje² senior mcm kitorg ni,tp.....sedih,kejer tu return balik kat kitorg....akhirnya,kitorg gak yg kene setelkan smpai sudah.....

aku ckup benci dgn manusia yg ckp pong pang pong pang....tp,isi takde.....kualiti keje zero....gaji diorg lebih kurg mcm aku,wlaupun keje blum smpai 1thn.....nak wat akaun pun ade yg x tahu....hhhuuhh!!!berat mulut,x nak btanye pd aku yg cume ade diploma ni jer....uhukss....org kate,sbb aku kaum melayu,mstila diorg lebihkan kaum diorg.....pd aku x semestinya....senior2 aku dlu pun ade yg dh buka mulut,diorg turut terasa disisihkan oleh management baru sdgkan diorg dr kaum yg same dgn management baru.....

bln lps ade 1projek kat Gombak aku ambik dr tgn member aku,projek lame...memg kritikal projek,dgn supervisor & engineer yg asyik silih bganti org....aku try fight setelkan claim,paperwork aku cube buat sehabis baik sblum submit kat diorg utk verification...akhirnyer,usaha aku bbaloi gak.....aku submit claim $1.4m,last week client kasi cert. $938k....nak harapkan org ingt & bterima kasih ngn aku???jgn mimpila.....huhuhu...lgpun,aku ni cume pencacai jer....x kisahla,aku puas ati sorg ckup,aku tahu client appreciated dgn keje aku dhla.......yg lain²,abaikan.....

kali ni betul² nekad.....insyaAllah,ckup thn aku resign,sori bos......aku setia kat sini lg sbb pk tnggjwb aku pd bos....senior² aku pun ckp bnda yg same....sbb bos masih ade,diorg masih setia bkeje di belakang bos.....dgar ura² bos dh nak pencen & serahkan syarikat ni pd anak2 dia ...uhuks......aku harapkan kampeni ni tetap kukuh smpai bile².....

No comments:

Post a Comment