I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, August 13, 2010

bile nak start??

banner iklan ni sentiasa ade kat blog aku ni....ade yang bertanya pada aku,bila ko nak start??ari tu cakap lepas kawin nak buat......


dah lame dah aku create blog ni....tapi,tiada isi.....kenapa??

jawapan aku :
-ntahla....aku ni berangan memang kuat...tapi,nak laksanakan benda tu,ntah bila...tapi,memang aku nak buat sgt².....dia pernah berpesan pada aku,nak berniaga ni boleh...bila² masa pun boleh...tapi,ko kene fokus 100% pada benda yang kite nak buat tu....dia bagi contoh situasi dia....dia kata,kalau nak ikutkan tamak kan duit....semua yang orang tempah untuk raya dia ambik.....satu pun x nak tolak,sebab masyyukkk....soalnya,adakah dia mampu nak terima semua tempahan tu???dia kata dia x mampu...dia tak nak kecewakan pelanggan dia....bila nak berniaga,kite kecewakan pelanggan.....maka pelanggan lain akan lari....rezeki kita kat situ.....kepercayaan pelanggan sikit sebanyak akan kurang.....mampukah dia ni???sebab tu,dia tak terima tempahan satey melebihi kemampuan dia....dia ade gak orang yang membantu....so,dia suruh aku letak keadaan aku seorang diri dalam situasi mcm tu.....tanye diri sendiri....mampukah aku??

-komitment masa.....berbalik pada soal 'kemampuan'.....sini aku nak huraikan sikit perjalanan rutin harian aku....aku bkeje macam orang lain dari jam 8.00pg-5.00ptg.....lepas balik keje,aku akan memasak,rehat sambil melayan rancangan tv feveret mcm org lain gak......dlm jam 11 malam,mata aku mesti dah mengantuk....jam 6.00pagi aku mesti dah kene bangun,dan rutin yang sama berjalan setiap hari.....bilakah masa aku nak fokus buat benda ni semua.....aku dah rasa kepenatan sepanjang tempoh aku nak siapkan majlis aku dulu......melainkan aku berhenti kerja dan fokus sepenuhnya pada benda yang aku nak buat.....

aku nak gak satu hari nanti.....entah bila.....tunggu jer la...huhuhu.....

No comments:

Post a Comment