I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, August 12, 2010

menu puasa hari pertama

wahhh...balik keje semalam,solat asar jap terus ke dapur....bsungguh-sungguh aku nak memasak.....hahhaaa....yg makan perut aku sorang gak...huh!!!lepas tu makan,secoit jer....selera makannyer tak macam semangat memasak.....

menu hari pertama sambut ramadhan semalam :
-ikan kembung asam pedas
-kerabu perut
- kuih badak berendam




kredit pd empunya gamba...hahahaha...korang jgn tertipu...semua gamba diatas aku cilok dari pakcik google....tak sempat aku nak mengambik gamba menu aku masak semalam...aku segan aarr...hasil aku tak la sesedap dan secantik gamba-gamba ni.....hehehehhehee...

asam pedas aku xder la aku letak kacang bendi...sebab aku x makan sayur kan...hehehhee....
kerabu perut tu.....leh la,ala-ala gitu rupenyer....

kuih badak berendam......haaa...yg ni sengaja nak mengabiskan tepung pulut ari tu.....wat la semangkuk...semangkuk jer dapat???hahahahhahaa....iyer aarr...aku sorang jer yg makan...lagipun,kuih badak berendam aku banyak benda aku ubah suka suki aku.....kalau tak silap aku,resepi sebenarnya ade inti kelapa dalam tu......then dikukus bersama kuahnya santan.....disebabkan aku malas nak buat inti setakat secoit tu....aku gentel bulat-bulat ajer tanpa inti......kuahnya aku hanya masak santan bersama gula dan daun pandan di atas dapur......rumah aku mane ade pengukus......huhuhuhu....lepas tu aku masukkan tepung pulut yg dah siap direbus tadi ke dalam santan,kacau sampai pekat....maka,jadilah kuih badak berendam versi siahpenyek......muahahahhahaha!!!!korang jangan ikut cara aku....setakat nak makan sendiri tak per la...kalu nak hidang pada mak mentua,wat malu muka korang jer nanti.....

No comments:

Post a Comment