I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, August 10, 2010

Hadirnya Ramadhan

InsyaAllah,kalau tiada aral semua umat islam kat malaysia akan mula berpuasa pada hari rabu ni......bermula lah penjimatan duit makan aku utk bln ni...hehehehhee....dah berapa tahun aku tak pergi bazar ramadhan.....balik keje,masak kat rumah jer....kali terakhir aku rasa bestnyer bazar tu semasa aku duduk menyewa kat seksyen 7,shah alam bersama bedah.....itula kali terakhir aku rasa bestnyer bulan puasa....semangat memasak,kalau beli ramai² bentang surat khabar depan tv,kite buka puasa ramai².......

lepas masing² bpisah,sejak tu la gak aku dah kurang jejak kaki ke bazar bila tibanya puasa...tak der lagi rase hepy makan ramai-ramai.....sampai la sekarang,aku lebih selesa masak sendiri kat rumah....sebab yg makan,aku sorang jer....tak macam dulu,member² rumah sewa makan dirumah,berkumpul ramai-ramai......sekarang,member umah sewa semuanya muda-muda.....sudah pastilah berbuka di luar bersama kawan lelaki diorg......tinggal lah aku yg kertu ni kat rumah sorang-sorang...uhuks....kesiannyer ko siahpenyek......tak perla......lagi hepi macam ni....lepas makan x banyak songeh,lepas magrib terus p jalan kaki ke surau join diorg tarawih....

hari minggu lepas sempatla aku menolong dia bungkuskan nasi impit untuk berniaga & raya nanti......diorg nak pakai banyak.....okla,semalam ajer aku dapat siapkan 200kampit.....mak & abah tolong wat lepas ni....sambil diorg berdua layan tengok tv,sambil bungkus...jap jer.....cepatlah siap nanti....


pagi-pagi tadi aku hantar sms ke dia...minta tlg bawekan abah p ke pekan sari pagi ni...ari tu abah kata nak beli macam-macam brg masak utk puasa ni nanti.....tadi dia call,kata abah tak jadi nak beli ari ni...abah nak beli ari khamis nanti....anak cucu nak balik.....hepy sungguh diorg.....

aku : ana balik kg,mak abah wat x kisah pun...xder pun nak masak tu,nak masak ni.....anak lain balik,siap nak beli daging wat itu la...ini lah....huhuhuhu....

dia: hehehehe...oloooo...mu dah biase balik....

aku : huhuhu......ksian ana....best adik-bradik lain mesti dapat layanan istimewa.....mak abah mesti beli mcm² nak masak....

dia : iskh dia ni....nak jeles plak....ayg nk makan sdp²,syg bawakkan nanti....ckp jer....gatei ler mu ni.....benda kecik pun nak kecik ati.....diorg jarang balik,mestilah mak abah beriya......

aku : huhuhuhu....tak kecik ati.....sedih jer....

pepun....aku
nak ucapkan selamat berpuasa pada semua.....maafkan aku kalau pernah wat sape-sape terasa ngn ayat aku kat dalam ni ker...x pun,kat luar pernah wat sape-sape kecik ati ngn cara aku.....minta maaf yer dan selamat bpuasa,smoga puasa kali ni membawa seribu keberkatan....amin...

No comments:

Post a Comment