I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, August 11, 2010

semangat raya

baru sehari berpuasa...dalam kepala dah macam-macam berangan nak buat...hahahhaha....beriya ker tak beriya....nak wat deko bekas kuih raya ler,nak wat serunding la,nak wat popia pintal ler.....tak sempat nak berjalan shoping jer lagi ni......huuhh!!!agaknyer kalu keluar shoping,maunyer ntah ape-ape benda aku beli....

berangan nak beli bekas kuih raya yg murah-murah tu jer...lps tu nak wat deko skit....memandangkan bahan-bahan utk persiapan perkahwinan dlu masih ade berbaki,maka kat situ lah gunanya.....maunyer mak tak basuh bekas kuih raya kali ni....hahahhahahah!!!!!tak pun abah membebel.....huhuhuhu.....

eerrrmmm...angan-angan ke-2,nak buat serunding ikan bilis....tak pun wat serunding udang.....tgokla yg mana ok dan berbaloi.....serunding ni aku nak guna untuk wat inti popia pintal....ramai benor suka makan benda ni time raya....bebudak yg dtg pun bukan layan sangat biskut bermentega bagai ni...ramai yg lagi suka makanan yg goreng-goreng jer......disebabkan serunding ni senang buat,maka aku berangan la nak buat kat umah sewa aku ajer.....buat banyak pun tak per,serunding tu leh makan ngn pulut pun sedap.....nak wat serunding daging,tapi.......kosnyer mahal ler plak....kihkihkih...giler kedekut.....iyer aarrr...daging kalu beli sekilo,baru dapat berapa banyak serundingnyer......

lagi nak berangan wat ape erkk....yg mudah
-mudah jer la...tak nak yg berat dan susah....nak wat biskut ni,tak der oven la plak....malas nak angkut dari kampung....wat kuih gunting pun ok gak kan???hahhahahaa....jiwa kampung betul aku ni...aku tak berapa layan sangat biskut-biskut raya ni....cepat muak kot tekak aku.....suka lagi kuih-kuih kampung jer...goreng jer senang....tapi......huuhh!!ade la plak tapinya....nak wat kuih gunting ni kene bersabor....ada aku bawa turun dapur gas letak atas lantai jer lepas ni....duduk sambil menggunting,sambil menggoreng.....tu semua angan-angan siahpenyek.....entahla bila masenyer aku nak mula.....

tak per...tak per.....usaha
tangga kejayaan....tanam angan-angan dulu,kemudian bertindak nanti terlaksana ler angan-angan tu.....hahahhaaa...

No comments:

Post a Comment