I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, August 19, 2010

menu berbuka : hari ke-8

sane sini org bciter pasal roti john.....asal bulan puasa,mesti roti john.....hhhmmmmm.....aku nak jejak ke pasar ramadhan,mimpi jer la......bile dah ramai sgt bckp psal roti john,tekak aku ni pun berjangkit la gak ngn diorg semua.....aku pun teringin gak makan.....huhuhuhu......janganla diorg ni berborak pasal menu-menu yang tak tercapai dek akal....naya aku mcm ni.....

pabile anak tekak meminta sgt²,tak kan la aku nak kecewakan anak tekak dan perut aku yang kecik ni....dah la kecik,kempunan dibuatnya nanti....tak ker lagi kesian.......jadi,terpaksala aku buat sendiri......roti john versi siahpenyek....hahahhahahahhaah!!!!

daaaaaaaa.........ini la rupenyer.....hasil tangan aku sendiri.....hahahhaaa.....


inti roti john aku :
-daging burger Ramly (aku cari daging cincang,tp dah abis....jd aku gantikan dengan daging burger)
-bwg besar (potong dadu)
-tomato (potong dadu)
-cili bulat (potong dadu)
-lada hitam
-lada sulah
-garam
-aji

disebabkan
aku x makan sayur,jd semua yg berbentuk sayur aku cincang halus...hahahhahaa...senang nak hadam....nyesal plak aku x beli kubis semalam...kalu idak lagi meriah...

ni la hasilnya.....x la secantik seperti di bazar yang orang beli tu.....untuk aku makan sendiri,ok la tu.....hehehhee


pabile dah buat sendiri ni,paham-paham ajer la....intinyer cukup byk ku letak.....*sos lada aku siap meleleh-leleh lagi...huhuhuhu......cukup menyenyangkan perut aku.....dan yang menggembirakan,anak tekak aku dapat menerimanya...

*sos lada aku (campuran sos cili,sos lada hitam,mayonis)

-----------------------------

dia kata my MIL buat kuih masalode semalam...ingatkan nak jual...tapi,tak jadi.....hari tu beriya-beriya MIL blaja ngn mak cara buat kuih ni...tak per...percubaan pertama,mesti ade salah kat memane tu......dia kata,bile MIL goreng kat kuali,kuih tu pecah.....hehehhee....tak per...jangan sedih-sedih.....nanti aku balik,aku mesinkan semua bahan kuih masalode tu yer....benda tu leh simpan dalam peti,bila nak goreng baru keluarkan...dan satu pantang nyer,mase nak goreng tu,jangan ambik pakai tangan...nanti cepat basi bahan tu....ambik pakai sudu,mula menepek dan terus menggoreng......kenal tak kuih masalode??atau orang panggil kuih vadey....hehehhehee.....nanti aku buat,aku tampal kat sini yer.....aku suke makan kuih ni time panas-panas.....memang sedap....

No comments:

Post a Comment