I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, August 4, 2010

food poisoning

food poisoning

tu la yg leh aku cakapkan kot....
seingat aku,aku xder makan ape dlm tempoh smpai ke ptg hari....
mlm tu last aku makan megi kari sbb perut x berapa nak lapar,tgh ari tu dah makan nasi campur
pagi 24july aku kuar bekfes dgn ofismate mcm biase......
ape yg aku makan cume nasi lemak telur mata & tea tarik.......
bkeje sperti biase,dan jam satu aku bkemas nak balik.....
dlm pjalanan nak balik phg,aku dah mula rase perut tak selesa....
tapi aku btahan lagi,ingat nak la singgah dekat petronas besar kat bentong tu....
tibe-tibe perut kembali normal....so aku teruskan pjalanan aku.....
elok-elok dah lepas hentian lanchang,perut aku skali lagi wat hal.....
iksh!!!tadi x nak sakit........
aku wat x layan jer....aku teruskan memandu......
sampai jer kat tol temerloh,aku bhenti........
maka bermulalah selepas tu sakit perut dengan muntah-muntah smpai seminggu lamanya.....
ari ahad aku dah lembek terus.....badan dan panas sgt....
dia ajak aku ke hospital,sebab klinik tak buka ari minggu.....
aku kata ngan dia x per,aku leh bertahan lagi......
dasar budak degil....huuhh!!!
ari isnin keadaan aku makin teruk.....
muka aku dah pucat sangat.....
habis dia berniaga,dia bawa aku p klinik.....
doktor kata aku mungkin kene keracunan makanan....
segala ubat dia bagi...
tak pasal-pasal gak aku kene suntik kat punggung....huuuuuuuu...
sebabnyer ape yg aku makan semua keluar balik,muntah......
dapat MC 2 ari.....aku ingatkan ari selasa leh la aku balik kl smula....
sedihnya,tak......malam hari keadaan aku makin teruk......
perut aku sakit sangat² macam kene kembung plak....
hari selasa mak mentua aku bawe aku p mengurut
makcik mengurut tu plak x leh nak urut beriya sangat,sebab ari selasa tu malamnya time bulan mengambang.....
olooooo....ade plak ler pantang larang org mengurut ni.....huuhuhuhu.......
aku dah x larat sangat ni.......aku tak makan ape lagi lepas ari sabtu lepas....
tuhan jer tahu aku lembek macam mane dah.....

malam tu aku p hospital......
aku dah mengaku kalah,memang dah tak mampu nak lawan lagi....
sampai hospital pukul 8 malam.......
paham-paham ajerla hospital kerajaan ni mcm mane dia punyer servis.....
aku dah x larat nak duduk,aku selamba derk jer baring kat kerusi....
lantakla orang nak pandang aku....aku memang dah rase nak pitam sangat dah....
dekat kul 10 baru dapat jumpe doktor....
check air kencing....resultnyer negative....
tapi doktor kata ada jangkitan kuman....
doktor bagi pilihan sama ada nak balik atau tahan kat hospital masuk air
sebab badan aku dah lemah sgt.....
aku pilih...masuk air....

hari khamis.....keadaan aku dah ok skit....
kat rumah aku sempat lagi masak bubur nasi....
aku goreng ikan bilis sendiri,aku tumbuk......masuk dalam bubur...
aku gagahkan gak badan....
tak nak layan sangat walaupun aku ngaku tak larat sngt nak berdiri lame-lame....
sepanjang aku sakit....aku nampak dia bersungguh-sungguh jage aku....
dia lap badan aku.....
dia bersihkan aku....
sebelum tidur dia akan urut perut aku.....
dia akan urut kaki aku walaupun aku tak minta....
sayang betul dia kat aku....heeee.....
ade satu ari tu....dia dah tidur pun..penat dari berniaga...
aku kata aku teringin nak makan sesuatu.....
dia leh bangun,pakai baju start motor cari ape yg aku nk makan....
hhuuuuhhuuu.......aku cakap jer....
tak sangka la plak dia bertindak.....
terima kasih sayang....
terima kasih mak.....kedua-dua mak....
minta maaf buat korg risau dengan keadaan aku....

No comments:

Post a Comment