I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, August 9, 2010

perkongsian cerita

hari sabtu lepas abis keje,seperti biasa aku pulang ke kampung.....sampai kat umah,aku mengadap buah rambutan kat tepi umah.....dengan masih bertudung,siap duk bertenggek kat dahan rambutan......tiba-tiba,mak keluar.....

mak: hah!!!bilenyer kamu sampai...??

aku : haaa..mak....adela dekat 10minit dah.....hehhehe....

mak tsengeh-sengeh.....apsal plak mak ni tsengeh.......

mak : kamu suruh la si zaha tu panjat pokok rambutan tu.....

aku : hahahhahahaha!!!!!iyer sgt ler tu....

mak tak dan² macam beriya nak citer kisah gayat panjat pokok duku tu......aku masuk umah,abah pun terus sambung psl citer yg sama.....hahahahhahahah!!!!lawak plak dgr diorg bciter.....mak ckp,dia bersungguh-sungguh bawe plastik punyerla besor...kononnyer nak panjat pokok duku....abah ngn mak tak habis-habis terkekek.......hahhahahahah!!!ksian laki ku......tu la....kalu dah gayat, buat cara gayat.....

rutin harian bila ada kat umah....menyapu sampah skeliling umah.....semalam pagi,bakar sampah belakang umah....sambil-sambil tu bciter ngn mak....

aku : mak.....mak nak tau x??bdk tu kawen ngn bdk jengka 16....

mak : loorrr??kate bdk kelantan gak???cikgu kat raub gak ker??

aku : aikh??mane mak tau??

mak : mak agak jer.....betul ker cikgu sane??

aku : a'aahh....cikgu kat raub gak..tapi bkn 1 sekolah.....

mak : eeerrmmm.....bagus pun....kamu pun dah dgn zaha...tuhan dah tentukan jodoh masing-masing...kamu kawan lame pun,kalau tuhan dah tetapkan itu bukan jodoh kamu,bukanla.....

aku : tu la psal mak.....semenyer ade sbb nyer...

mak : mak ade sepupu kat jengka 16 tu.....hehehhee...

aku : hahhahaa...ntah-ntah sedara kita gak...muahahhahaaa...tapi nama ayahnya mcm nama jawa mak...musiran....

mak : musiran??musiran jawa mak rase.....a** tau tak???

aku : ntah...biorler dia....

mak : haiii...apela nak jadi kamu adik bradik ni....ari tu i** ade tipon...katanyer,minggu dpn dia balik...nak buke pose kat sini....dia tanye,kamu balik ker....?mak pun ckp la...nak balik,balik jer la...apsal nak tanye kamu plak....

aku : hahahhahahaa....xper....ana ade 2rumah mak....minggu dpn ana balik pun,ana p umah zaha....hehhehehehee

mak : eeermmm...apela yg diorg tu takut benar ngn kamu.....

aku : hehehheheheheeee....


No comments:

Post a Comment